Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Gouden regel nr. 9 Schep duidelijkheid over normen en waarden

100 gouden regels voor kwaliteitsmanagementquote In een crisissituatie is duidelijkheid over normen en waarden cruciaal. Indien er een ontslaggolf dreigt in een organisatie, zal een groot deel van de medewerkers geobsedeerd worden door de mogelijke schade aan het eigenblang en vervallen tot passiviteit. Een nauwkeurig geformuleerde en uitgedragen visie over de ethische waarden, waarbij het belang van de klanten voorop wordt gesteld, kan dit voorkomen. Echte professionals blijven het belang van hun klant dienen, ook al is er een crisis en heerst er paniek in de eigen organisatie.

 


 

Over de ‘Gouden regels’

In 2008 publiceerde ik samen met Jan Maas ‘100 Gouden regels voor kwaliteitsmanagement’ (Academic Service). Het bevat een dwarsdoorsnede van de blauwe plekken die Jan en ik in onze kwaliteitsmanagementcarrières hebben opgelopen, maar dan verpakt als wijsheidspareltjes …